marți, 2 martie 2010

Am citit si am scris un foarte mic pic din Dante - "Vita Nuova". Mi-a umplut sufletul mult, mult de tot.
Marturia unei iubiri aflate la hotarul dintre vis si realitate, dintre omenesc si divin, fac din fiecare sonet, din fiecare comentariu o capodopera. Si nu valoarea literara, incontestabila de altfel, e cea care mi s-a cristalizat in strafunduri, cat puterea dragostei aceleia pe care putini sunt capabili a o intelege. Inradacinarea unor simtiri atat de profunde in departarile adorate, in nevazut si nerostit. Nasterea imnului iubirii celei pastrate cu sfintenie ca pe o comoara in adancuri. Tragica pierdere a lumescului, crescand suvoaiele supraomenescului pana la revarsarea lor in cuvinte. Soiul asta de daruire totala neasteptand rasplata. Simplul salut nascand pasiune. Toate fac din aceasta poveste adevarata un miracol greu de tradus in vremurile noastre. Versurile insele se plaseaza undeva, pe tangenta dintre terestru si Univers, pe infinitul dragostei pe cat de vii, pe atat de vesnice.
Si intorcandu-ma de acolo, din lumea cartii, din istoria iubirii lui Dante in miezul vietii de aici, ma-ntreb a nu stiu cata oara: incotro ne indreptam? Cine mai vede dincolo de ziua de azi, de perimetrul gri marginind spatiul din care nu stim sa mai pasim mai departe, dincolo de aurul, diamantul, briliantul iluziilor materiale, dincolo de NIMIC. Timpii pierduti ai unei vieti fade. Spatiile pustii ale unui trai ... nedemn de adjective pozitive.
.....................................
Tare as vrea sa-mi iau un atestat de limba italiana. La un moment dat ma interesasem cum se procedeaza, dar nu stiu de ce am lasat-o balta. Am tot respectul pentru cei care termina o facultate de litere, dar mi s-a mai intamplat sa simt altfel traducerea unui text, mai ales cand e vorba de poezie. Bine, nu stiu daca numai in baza unui atestat de genul asta cineva m-ar lua in seama, dar ... nu se stie niciodata. La o a doua facultate m-am mai gandit eu, dar optiunea este oricum pentru altceva. "Ma chinuie talentul," ar zice cineva... Si ma mai chinuie si altele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu